Σίγουρα, όσοι έχουμε ξεκινήσει μια νέα επιχείρηση, νομίζαμε στην αρχή ότι τα ξέραμε όλα. Πιστεύαμε ότι η δική μας επιχείρηση θα πετύχει σίγουρα, γιατί “οι άλλοι δεν ξέρουν αυτά που ξέρουμε εμείς”. Ίσως θεωρούσαμε ότι οι άλλοι δεν ξέρουν να “δουλέψουν” την επιχείρησή τους σωστά, ενώ εμείς… ξέρουμε. Αν είστε ήδη επιχειρηματίας, μπορεί να χαμογελάτε διαβάζοντας αυτό το άρθρο. Η αλήθεια είναι ότι, όταν ανοίγεις μια επιχείρηση, πόσο μάλλον στην Ελλάδα, είναι δεδομένο ότι στην αρχή θα κάνεις λάθη. Το θέμα δεν είναι ότι θα κάνεις λάθη. Το θέμα είναι πώς θα τα αντιμετωπίσεις και πώς θα τα διορθώσεις, ώστε να μην επαναληφθούν.

Το μεγαλύτερο λάθος

Το μεγαλύτερο λάθος που μπορείς να κάνεις στην επιχειρηματική σου καριέρα είναι να νομίζεις ότι τα ξέρεις όλα. Είναι αδύνατο να τα ξέρεις όλα. Πρέπει πάντα να σέβεσαι τους ανταγωνιστές σου. Σίγουρα, πολλές φορές θα θέλεις να τα παρατήσεις, είναι απόλυτα λογικό. Αλλά με το να τα παρατήσεις, δεν θα καταφέρεις αυτό που θέλεις.

Αν έχεις τη δυνατότητα να μιλήσεις με ανθρώπους που έχουν καταφέρει πολλά στον επιχειρηματικό κλάδο, θα εκπλαγείς. αν ήξερες πόσες φορές απογοητεύτηκαν, πόσες φορές έφτασαν πριν την χρεοκοπία και δεν τα παράτησαν, Γιατί πίστεψαν πολύ στον εαυτό τους και στο όραμά τους.

Η σημασία της καθοδήγησης από σύμβουλο επιχειρήσεων

Σίγουρα, μπορείς να τα καταφέρεις μόνος σου, αλλά θα πάρει χρόνο. Χρειάζεται σωστή προετοιμασία, χρειάζεσαι ανθρώπους να σε καθοδηγήσουν. Μπορεί να το βλέπεις εγωιστικά, ότι μπορείς να τα καταφέρεις μόνος σου, αλλά δεν είναι κακό να πεις: “Χρειάζομαι βοήθεια από κάποιον έμπειρο, να με συμβουλέψει, να με καθοδηγήσει, να μου πει κάποια πράγματα που εγώ δεν μπορώ να δω.”

Η επιχείρησή σου είναι δημιούργημά σου. Μπορεί να μην κατανοείς πλήρως τι δεν αρέσει ή γιατί αρέσει. Ένα τρίτο πρόσωπο θα σε βοηθήσει, γιατί θα δει τα πράγματα διαφορετικά από εσένα. Έτσι, θα έχεις μια άλλη οπτική, που εσύ δεν μπορείς να δεις.

Σύμβουλος Επιχειρήσεων: Ο σύμμαχός σου

Αν απευθυνθείς σε έναν σύμβουλο επιχειρήσεων, θα επιταχύνεις την επιτυχία της επιχείρησής σου. Προσοχή όμως στην επιλογή του κατάλληλου συμβούλου! Δυστυχώς, υπάρχουν πολλοί που δεν έχουν ιδέα από συμβουλευτική επιχειρήσεων. Απλά προωθούν τον εαυτό τους μέσω του personal branding, έχουν μεγάλη παρουσία στα social media και πουλάνε μια “μαγική συνταγή” που κάνει για όλες τις επιχειρήσεις, πράγμα που φυσικά δεν ισχύει.

Κάθε επιχείρηση έχει διαφορετικές ανάγκες. Το χειρότερο είναι ότι πολλοί άνθρωποι τους εμπιστεύονται. Πρόσεχε, λοιπόν, με ποιους συνεργάζεσαι!

Ένας έμπειρος σύμβουλος επιχειρήσεων μπορεί να σε βοηθήσει να αναπτύξεις μια ολοκληρωμένη στρατηγική, που θα συνδυάζει την επιχειρηματική καθοδήγηση με τις κατάλληλες τακτικές digital marketing.

Μπορεί να σε βοηθήσει να:

  • Καθορίσεις τους επιχειρηματικούς σου στόχους.
  • Αναλύσεις την αγορά και τον ανταγωνισμό.
  • Αναπτύξεις το business plan σου.
  • Βελτιώσεις τις εσωτερικές σου διαδικασίες.
  • Δημιουργήσεις μια ισχυρή online παρουσία.
  • Αναπτύξεις μια αποτελεσματική στρατηγική digital marketing.
  • Μετρήσεις την απόδοση των ενεργειών σου και να κάνεις τις απαραίτητες βελτιώσεις.

Αποφεύγοντας την αρνητική κριτική

Κάτι που πρέπει να αποφύγεις είναι η αρνητική κριτική από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν από επιχειρήσεις ή είχαν μια επιχείρηση και απέτυχαν.

Άλλο να ακούς γνώμες, άλλο να τις υιοθετείς. Πολλές φορές είναι εκτός πραγματικότητας. Άλλη βαρύτητα έχει η γνώμη κάποιου που ασχολείται 20 χρόνια με τις επιχειρήσεις και άλλη ενός φίλου που δεν έχει ιδέα, ούτε την κατάλληλη εμπειρία ή γνώσεις.

Αν, για παράδειγμα, έχεις ψάξει πολύ τον κλάδο σου πριν ανοίξεις επιχείρηση και ακούσεις έναν φίλο να σε αποτρέπει, το λάθος είναι δικό σου αν τον ακούσεις. Καταλαβαίνω ότι ο φίλος σου μπορεί να θέλει να σε προφυλάξει, αλλά αν εσύ έχεις ψάξει τον κλάδο, έχεις γνώσεις που δεν έχει εκείνος, και σε αποτρέψει, αυτό είναι αρνητικό.

Αντίθετα, αν ένας επιχειρηματίας με 20 χρόνια εμπειρία σου πει ότι η ιδέα σου δεν είναι καλή, τότε πρέπει να το σκεφτείς. Εξαρτάται, βέβαια, και από τη σχέση σου με αυτόν τον άνθρωπο. Αν έχει παρόμοια επιχείρηση, ίσως θέλει να σε αποτρέψει για να μην μπεις στον κλάδο του. Ίσως, όμως, απλά να βλέπει, με βάση την εμπειρία του, ότι η επιχείρησή σου δεν θα πετύχει.

Digital Marketing: Το κλειδί της προβολής

Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, η αποτελεσματική στρατηγική digital marketing είναι απολύτως απαραίτητη για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Δεν αρκεί πλέον να έχετε απλώς μια καλή ιδέα – χρειάζεται να την προωθήσετε στρατηγικά και στοχευμένα στο κατάλληλο κοινό. Πολλοί νέοι επιχειρηματίες, στην προσπάθειά τους να μειώσουν το κόστος, αναλαμβάνουν μόνοι τους την προώθηση, συχνά χωρίς την απαραίτητη εξειδίκευση. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σπατάλη χρόνου, πόρων, και τελικά, σε χαμηλή απόδοση. Αν δεν διαθέτετε την εμπειρία και τις γνώσεις στις διάφορες πτυχές του online marketing (όπως SEO, social media marketing, content marketing, PPC διαφήμιση), η συνεργασία με μια εξειδικευμένη εταιρεία digital marketing ή έναν έμπειρο σύμβουλο marketing είναι καθοριστικής σημασίας. Μια επαγγελματική προσέγγιση μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα στην επιτυχία και την αποτυχία της online παρουσίας σας.

  • Social Media Marketing: Αξιοποίησε τη δύναμη των social media (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok) για να χτίσεις brand awareness, να αλληλεπιδράσεις με το κοινό σου και να προσελκύσεις νέους πελάτες. Δημιούργησε ελκυστικό περιεχόμενο (φωτογραφίες, βίντεο, stories, reels) και τρέξε στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες.
  • SEO (Search Engine Optimization): Βελτιστοποίησε την ιστοσελίδα σου και το περιεχόμενό σου για τις μηχανές αναζήτησης (Google). Χρησιμοποίησε τις σωστές λέξεις-κλειδιά, βελτίωσε την ταχύτητα φόρτωσης, δημιούργησε ποιοτικό περιεχόμενο και απόκτησε backlinks από αξιόπιστες ιστοσελίδες.
  • Content Marketing: Δημιούργησε και μοιράσου χρήσιμο, ενδιαφέρον και σχετικό περιεχόμενο (άρθρα blog, οδηγοί, infographics, videos) για να προσελκύσεις και να κρατήσεις το κοινό σου.
  • Email Marketing: Χτίσε μια λίστα email και στείλε στοχευμένα newsletters με προσφορές, νέα και χρήσιμο περιεχόμενο.
  • PPC (Pay-Per-Click) Advertising: Τρέξε διαφημιστικές καμπάνιες Google Ads για να εμφανίζεσαι στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Συμπέρασμα

Όταν είσαι νέος επιχειρηματίας, θα κάνεις λάθη. Από αυτά θα μάθεις, αρκεί να μην κοστίσουν πολύ. Μην κάνεις ότι τα ξέρεις όλα. Να δέχεσαι ότι υπάρχουν πράγματα που δεν ξέρεις και άλλοι μπορεί να τα γνωρίζουν καλύτερα. Αν δεν έχεις γνώσεις και εμπειρία, μην κατακρίνεις έναν επιχειρηματία, πιστεύοντας ότι είσαι καλύτερος. Αν βρεθείς στη θέση του, ίσως να μην είσαι καλύτερος και να δεις ότι εκείνος είχε δίκιο.

Δούλεψε με τον εαυτό σου. Απόκτησε τις γνώσεις και την εμπειρία που χρειάζεσαι. Οπλίσου με υπομονή και προσπάθησε ξανά και ξανά. Κάποια στιγμή θα τα καταφέρεις, αρκεί να μην τα παρατήσεις. Η συμβουλευτική επιχειρήσεων και το digital marketing, αν χρησιμοποιηθούν σωστά, μπορούν να είναι τα ισχυρά σου όπλα σε αυτό το ταξίδι.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για τη συμβουλευτική επιχειρήσεων και το digital marketing; Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα για μια δωρεάν συμβουλευτική συνεδρία!